måndag 25 februari 2013

Yellow HM + Yellow pastel HM lek!

Nu leker mina gula fiskar! proceduren gick till lite konstigt men nu kramas dom förfullt under boet iallafall! :D Först gick allt som vanligt och hanen byggde ett fint bo. Honan var i skorstenen ett dygn. Sedan släpptes hon i karet nästa morgon. De verkade lekintresserade båda två och jagades förfullt. Det blev ingen lek under dagen och nästa morgon var hanens skumbo borta. Jag stoppade då i honan i skorstenen igen för att hanen skulle få en chans att bygga ett nytt. Tyvärr trodde han att hans gamla bo var kvar för han byggde inte vidare på det. Då testade jag en annan metod och snodde ett skumbo från en utav mina andra hanar och la på stället hans förra skumbo hade varit. Sen släppte jag ut honan igen. Det är nu det började bli skumt. Hanen ställde sig då en bit bort från skumboet och trodde helt klart att det var där som hans bo var fast det inte var en enda bubbla där. Honan simmade till det nya skumboet som jag hade stoppat dit och undersökte det och försökte locka med sig hanen dit. Men han var envis och ville definitivt vara vid sitt fantasiskumbo som han hade. Nu blev honan alldeles för uppspelt så hon började släppa äggen själv. :S Då började hanen och honan att plocka obefruktade ägg och lägga i varsitt skumbo. Jag försökte försiktigt lägga lite av skummet på det ställe som hanen trodde att boet var så att det iallafall var lite bubblor på båda ställena. Tänkte att detta är nog kört nu och kommer inte gå, Men några minuter senare så såg jag att de kramades! yay! så nu blir det yngel iallafall! Även om honan och hanen har olika åsikter om vart äggen ska vara. honan simmar fortfarande och lägger äggen på ett ställe och hanen på ett annat. aja :P Sist kull klarade sig ju utan hanen helt så hur det än går så får jag nog några överlevare! Yay! Hoppas på mina gula fiskar nu! :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar